Hva skjer når jeg tar kontakt?
Velger du å ta kontakt, vil Abrir innen 48 timer gjennomgå forespørselen for å vurdere om våre tjenester er de rette, og eventuelt hva som kan tilbys.
Trengs det utfyllende opplysninger kan det være at du kontaktes igjen.
Abrir forholder seg retten til å dessverre måtte avvise forespørsler ved kapasitetsmangel, at problemstilling er utenfor Abrir sitt kompetanseområde, geografisk avstand eller av andre praktiske og lovmessige/etiske årsaker.
​
Du vil få beskjed pr. telefon eller mail innen 4 døgn om saken blir avvist eller om vi vil tilby en tjeneste.

Hvis Abrir ønsker å tilby deg hjelp, tar vi ta kontakt over telefon eller mail for å avtale tidspunkt og sted for et første møte (avklaringssamtale).
Hvor vi møtes første gang er helt avhengig av flere faktorer, men kan foregå på kontor, kafe, skolen eller der du bor om det er best for deg.
Du har rett til å ha med en støtteperson hvis det er ønskelig.
Under det første møtet må det avklares forventninger m.m., og eventuelt lage en plan for videre samarbeid. Ingen planer lages uten ditt samtykke og godkjenning.
​
De fleste timer vil foregå på ettermiddag/kveld på grunn av annet arbeid. Arbeidstiden er mellom kl.1600 - 2100.
​
Abrir er et dokumentasjonsfritt tilbud. Det føres ikke logg, journal eller andre former for registrering utover praktiske opplysninger for å kunne holde kontakten.
​​​
NB! Henvendelser om selvmordsfare, alvorlig selvskading, mistanke om psykose og hallusinasjoner, rusmisbruk og generell voldsbruk vil avvises. I slike tilfeller henviser vi til offentlige helsetjenester m.m.
​
​Vil du vite mer så gjerne skriv til: post@abrir.no